Dagelijks archief: zaterdag, 27 juni 2026

Vaderdag 2026


Eerst gingen we lunchen bij Frans en Nel.
Daarna kwam iedereen bij ons en tijdens de bbq kreeg Kees al zijn leuke en lieve cadeautjes. Ook dit jaar ontbrak het slaapshirt niet… wat is t alweer leuk geworden!!!

Vakantie juni 2026


Na het vieren van mijn fijne verjaardag en het werken in de tuin op maandag, reden we op dinsdag naar Frans en Nel. Op bezoek nav de heupoperatie van Frans.
We werden verwend met een heerlijke lunch met zelf gemaakte soep.
Onderweg een van de vele regenbuien die we deze vakantie hebben gekregen.

Een fijne wandeling, maar wel onder de paraplu.
Een plantje opgehaald bij het tuincentrum wat ik cadeau kreeg voor mijn verjaardag.
Samen wachten bij het ziekenhuis. Na onderzoek van de oogarts blijken mijn ogen gelukkig alleen maar te droog te zijn. Druppeltjes voorgeschreven gekregen. Daar kan ik wel mee leven.

Een dagje rustig aan, de katten zitten binnen voor de regen of komen bij mij als ik lig te rusten.
Deze dag ben ik begonnen met het maken van de kerstkaarten.

We gingen op vrijdag lunchen bij Tim. Er was alweer veel lekkers. En daarna een wandeling door een prachtig stukje natuur met een aai over de bol van deze kalveren.

Op zaterdag een wandeling door ons heerlijke bos. Lekker opgefrist van alle regen en precies tussen de buien door. Genoten we samen.


En voor de afwisseling gingen we wandelen bij Surrea op zondag.
Vakantie voorbij, slecht weer getrotseerd en de spannende tijden rond het ziekenhuis achter ons gelaten.

juni 2026




Okidoki, eerst nog even eind mei. Mijn verjaardag. Brrrr…. met 59 schuif ik nu wel dicht naar die 60 op. Maar gelukkig wilden de lieverd om mij heen toch samen er een heel liefdevolle en lekkere en feestelijke dag van maken. De kamer versierd in roze. Een heerlijke lunch met zijn 5en. Een wandeling door ons fijne bos. En een van de cadeautjes… een toverstokje… zo ongelooflijk blij mee. Op mijn werk trakteerde ik fruit met ijs en slagroom.




De achtertuin is weer de plek waar we vele uurtjes zijn. En wat fijn dat er weer zoveel bloemen zijn. Vlinders, slakken en nog vele andere lieve gekke of lastige beestjes.
De engerlingen proberen we nu te bestrijden met aaltjes. Zodat het grasveld niet nog verder achteruit gaat.
En ook de voortuin staat er nu zo ongelooflijk mooi bij.. zo blij mee… goed te onderhouden voor mij op deze manier en een plek waar ik graag even in het zonnetje ga zitten.

Ook deze maand aten we weer veel lekkers, het bananenbrood is kha en bakte ik zelf van bananen die wel erg rijp geworden waren, jammie!

Alles een eerste keer… voor mij de eerste keer om een Escape Room te doen. Het was een teamuitje. Met zijn 6en gingen we eerst lekker eten en daarna proberen te ontsnappen. Wat hebben we plezier gehad en wat was het leuk de raadsels op te lossen. En jawel… met nog 1.30 minuut op de teller waren we vrij!!! Superleuk. Dit smaakt voor mij naar meer.

Mijn lieve vriendinnetjes kwamen gezellig langs. Natuurlijk hoorde daar ook lekkers bij.
Het is zo leuk om al 16 jaar samen dingen te mogen delen en beleven… mooie mensen om te koesteren.

Oei, tel maar op: ochtendhumeur, maxi die niet op de kattenbak gepoept had, iemand die zat te appen, een drukke spannende werkdag voor de boeg en dan heeft Kees mij per ongeluk niet goed begrepen en lag er voor t ontbijt geen eitje klaar. Ik sprong belachelijk gek uit mijn vel. Deed gelijk excuses en zei dat het niet aan Kees lag, maar… om het goed te maken had ik na mijn werk een lieve bos bloemen mee genomen. Toen was het weer goed samen. Zucht… waar je je al niet druk over kunt maken zeg!
Ze stonden wel gezellig juist naast de pioenrozen die ik spontaan zomaar aan Kees gegeven had!!!

Naast onze vakantie en vaderdag mocht ik deze week Evaline met al haar spulletjes weer ophalen uit Hengelo. Haar stage zit er op. Een vriendelijk afscheid van een fijn plekje waar zij goed heeft kunnen verblijven als zij niet aan het werk was.


We matchen samen van kleding. Wel een beetje aangepast, want eigenlijk een groene lange broek eronder. Maar… te warm. Op de heetste dag van het jaar mocht Evaline haar presentatie doen van haar stage. Online… school is gesloten. Fijn dat het op deze manier toch door kon gaan.
Wij waren haar publiek en via het grotere scherm konden wij mee kijken.
Nu is zij geslaagd. Met een 8.8 voor deze stage heeft zij nu het HBO diploma Biomedisch Laboratorium Onderzoek. Zoveel trots op haar!
 
Samen met Kees aan de wandel opnieuw in ons heerlijke bos!
Tijdens een heerlijke wandeling kwamen we moeder eend met kleintjes tegen.
Tim gaat ook wandelen, maar dan tijdens een vakantie. Nog even een onsie voor zijn vertrek.