
Na het vieren van mijn fijne verjaardag en het werken in de tuin op maandag, reden we op dinsdag naar Frans en Nel. Op bezoek nav de heupoperatie van Frans.
We werden verwend met een heerlijke lunch met zelf gemaakte soep.
Onderweg een van de vele regenbuien die we deze vakantie hebben gekregen.

Een fijne wandeling, maar wel onder de paraplu.
Een plantje opgehaald bij het tuincentrum wat ik cadeau kreeg voor mijn verjaardag.
Samen wachten bij het ziekenhuis. Na onderzoek van de oogarts blijken mijn ogen gelukkig alleen maar te droog te zijn. Druppeltjes voorgeschreven gekregen. Daar kan ik wel mee leven.

Een dagje rustig aan, de katten zitten binnen voor de regen of komen bij mij als ik lig te rusten.
Deze dag ben ik begonnen met het maken van de kerstkaarten.

We gingen op vrijdag lunchen bij Tim. Er was alweer veel lekkers. En daarna een wandeling door een prachtig stukje natuur met een aai over de bol van deze kalveren.

Op zaterdag een wandeling door ons heerlijke bos. Lekker opgefrist van alle regen en precies tussen de buien door. Genoten we samen.


En voor de afwisseling gingen we wandelen bij Surrea op zondag.
Vakantie voorbij, slecht weer getrotseerd en de spannende tijden rond het ziekenhuis achter ons gelaten.
Categoriearchief: vakantie 2026
Vakantie 2026


Een heel fijne wandeling maakten we bij Surrea.
Verder werd in huis overal van alles opgeruimd en maakte ik de voortuin onkruid vrij.
We deden een bakkie bij Tim en hadden fijne gesprekken.


De eerste fietstocht van dit jaar. Eerst even naar Breda, daarna nog wat verder.
Heerlijk was het weer en ook erg fijn om dit te kunnen doen.
Ook de achtertuin onkruid vrij gemaakt. De eerste keer na de winter is altijd even extra werk, maar daar had ik nu heerlijk de tijd en rust voor.


Tussen de buien door een wandeling door ons park, was ook fijn.
Opnieuw gestart met het naaien van een jurk. Hier was ik in november mee begonnen.
Maar drie verhuizingen hielden mijn hobby even uit beeld.
Lekker rusten aan het eind van de middag onder mijn dekentje en met fijn gezelschap!

Yehaa… wat ben ik trots. Het was moeilijk om het Engels in het patroon te begrijpen.
Het was moeilijk om andere technieken toe te passen die ik nog niet ken, want de Engelse manier van naaien is echt anders dan wat ik zelf ooit leerde. Maar… dikke blij met het resultaat.
Ondertussen was Kees een bureau aan het klussen voor op zijn zolderkamer.
Zo hadden we een echte “maak-dag”… deze vakantie!

Hij vroeg mij mee naar het tuincentrum. We reden er samen naar toe. Daar hebben we niet gevonden wat we zochten. Maar de reis en de gesprekken onderweg waren zo fijn.
En ik had ook nog tijd om ein-de-lijk weer een nieuwe voorraad van mijn favoriete zelfgemaakte zalf te maken. Heerlijk. Weer voor een jaartje voorraad.

De wind is nog fris, maar de zon heeft al wat kracht en voelt heerlijk warm.
Vandaag alweer een wandeling samen met Kees.
