Maandelijks archief: maart 2023

Week 12, vakantie

Pepsie, Maxi, de hele week gezellig om mij heen.
Genieten van zon en samen zijn.

Na de winter rust in de tuin, tijd om alles weer op orde te maken.
Prachtig mooi weer, lokte mij naar buiten, zon gaf energie en hoe heerlijk om de mooie bloesem te ontdekken aan de forsythia en de kers. Een blauw druifje staat zo parmantig!

En dan na een heerlijke maaltijd samen starten met een escaperoom spel.

Na een gezellige ochtend waarin we samen het spelen op de ukelele oefenden, kwamen in de middag mijn vriendinnetjes. Een kha hapje stond al voor ze klaar.
Op woensdag en donderdag was Kees ook vrij. Samen reden we woensdag naar zijn jarige vader. Leuk om daar hen te mogen helpen en allemaal familie te kunnen spreken. Een mooie dag was het.

Hoera, weer voor een paar maandjes even oud!!! Een wandeling in het bos, precies gepland tussen twee buien door. Goede gesprekken, fijn samen zijn. Kees wakker gezongen en cadeautjes gegeven, in de avond heerlijk samen gegeten van nasi die Tim gekookt had. Een mooie dag.

De zandmotor. Eigenlijk wilde ik nog wat poetsen, Evaline zei: dat doe ik wel. Eigenlijk wilde ik met Kees naar de jumbo lopen, hij zei: ik ga wel alleen. Tim vroeg: mam ga je met mij mee voor een wandeling. Zo lief dat iedereen dan weer zo voor mij klaar staat.
Een goede reis, met Tim achter het stuur. Windkracht 6, zon, een bulderende zee, zand waaiend over het strand. Wat was het heerlijk. Zo enorm van samen, de wandeling, het weer en de omgeving genoten. En dan op de terugweg ook nog een dubbele regenboog. Wat een cadeautje.

Week 11

Daar gingen we samen. Het was koud, maar wel droog. Met nog ruim 40 anderen werden we door de boswachter gewezen op prachtige dingen in “ons” bos. Verhalen over vroeger, kennis over beestjes, de bomen, planten… het was waanzinnig interessant.

Na 10 dagen mocht ik hem weer knuffelen. Terug van zijn reis naar vriend in Bulgarije. Vol verhalen, nieuwe hobby’s en vooral heerlijk bruin van alle wandelingen in zon en sneeuw.

Het werk rustig afgesloten, een week vakantie ligt voor mij. Leuke mooie gezellige plannen om te ondernemen, naast lekker genieten van “geen wekker” en tijd voor mij.
Nog steeds ontdekken we nieuwe lekkere recepten, In dit geval met pastinaak, bietjes, bloemkool, sla, gehakt, granaatappelpitjes en nog veel meer lekkers.

Met zijn vieren natuurlijk weer gestemd, goed om onze stem te laten horen.

Week 10

Het is een normale week van werktijden. Het weer werkt me wel flink tegen.
De omslag naar sneeuw en kou doet mijn botten pijn. Ik zeg afspraken af en duik in een warme bubbel in rust.
Eind van de week vind ik gelukkig wel wat ruimte om te poetsen.
De lente op tafel geurt heerlijk het huis in. De volle maan maakt de nacht onrustig.

Pepsie zoekt mijn gezelschap en ook Maxi is in mijn buurt. Kijken we samen een film, dan wil Pepsie er alles van dichtbij bekijken!

Een prachtige (zater)dag, zomaar na alle donkere en natte dagen deze week. De zon riep ons het huis uit. Een wandeling bij Surrea. De runderen, de zon, de blauwe lucht, wat was dit een cadeautje.

Het water staat lekker ruim in de vele meertjes. Veel vogels lieten van zich horen. In het water zwanen, eenden en meerkoeten.

Coevorden

Een lange reis, in stukjes gehakt. De lunch voor onderweg meegenomen.
Samen gingen we op pad. Het was goed weer om te rijden, de weg meest niet te druk.
Bij een parkeerplaats gestopt voor bewegen. Gewoon een flink stuk lopen. Dat helpt ons allebei om het vol te houden.

Dan de warme ontvangst. Heerlijk om elkaar te zien. Onze lieve vrienden, pas verhuisd. Fijn dat we zo welkom zijn. We krijgen een rondleiding met alle mooie verhalen en plannen voor de toekomst.

We wandelen met elkaar naar het centrum. Een roze trui hing er vast op mij te wachten en ging mee. We reden samen om bij de stal met het paard te kijken.

Er werd speciaal voor ons heerlijk kha gekookt en wat hebben we gesmuld.
In de avond maakten we muziek met elkaar. Dan een goede nacht, ieder op een eigen kamer.
Na het ontbijt nemen we afscheid. Wat zijn we verwend, wat hebben we genoten. We gaan elkaar blijven zien, pareltjes van vriendschap die we koesteren.
Bij het strand in Harderwijk nemen we een pauze, precies halfweg.

Een wandeling langs het water, nog even schommelen en dan is het tijd voor het laatste stukje naar huis,

Week 9

Wat heerlijk om weer kleur terug te ontdekken in de natuur.
Deze in het park, vlak bij ons huis.

Kees maakte een Cajon. Wat had ik een plezier hierop, dit is zo leuk om te bespelen!!!
Tim maakte heerlijke nasi. Bloemkoolrijst is een geweldige vervanger voor gewone rijst.

Complimentendag. Wat was het een feestje om op mijn werk alle bewoners een persoonlijk compliment te geven, geschreven op een award. Daarnaast had ik bewoners de mogelijkheid gegeven om een complimentenkaartje te delen aan wie zij wilden. Enthousiast waren zij hierover, zo leuk!
Verder ging ik ein-de-lijk naar de kapper. Genoeg redenen waarom het niet lukte, maar nu weer zo blij met het resultaat.
Verder ging ik ein-de-lijk naar de herhaling van reanimatiecursus. Na corona is dit weer hervat, maar genoeg redenen waarom het niet lukte. Nu geweest en dikke blij en zelfvertrouwen: deze kracht kan ik nog zetten, deze techniek lukt me nog.
Ik wandelde met vriendin, speelde ukelele met buuf en nam tijd voor rust en herstel.