
Op pad voor de Grote Club Actie… Tim had een boekje vol loten voor scouting. Evaline had eenboekje vol loten voor scouting, maar ook voor turnen. Gelukkig hebben ze flink wat loten kunnen verkopen.
Stel je voor dat het heel vroeg in de ochtend is en mama aan je bed komt om je wakker te maken… dan wil je toch helemaal je bed niet uit als je samen zoooo lekker ligt?
Een kijkje in de tuin… de fuchia bloeit nog altijd uitbundig.
Categoriearchief: tuin
Tuin

Gisteren en vandaag was ik in de tuin aan het werk.
Gras gemaaid, onkruid geschoffeld, bladeren geharkt, takken gesnoeid.
Hedera aan 3 schuttingen verzorgd, terrassen geveegd en… zon gesnoept.
Want tussen de buien door scheen regelmatig de zon en die op mijn snoet geeft energie!
Wat heb je toch eigenlijk een hoop werkwoorden als je zo in de tuin werkt!
Kortom… heerlijk want voor mij is tuin ontspanning. Lekker genieten van stilte, beestjes en natuur.
Zo met wat paddenstoelen in de tuin gaat het al een beetje herfst lijken!
Wauw
Wauw
Tuin
Allerlei

Vandaag een dagje rondom huis. Ook wel eens lekker!
Vooral als Evaline dan besluit om iets te bakken… heerlijke cupcakes, jammie.
De zoon van de buren is vandaag onze held.
Hij gebruikte onze trap en gootschepper… klom rap omhoog en haalde de dakgoten leeg bij die van zijn ouders en bij die van ons, dat is me daar mooi schoon geworden: super fijn!
Op facebook schreef Kees: Ok, ze hebben uiteraard mijn maat niet, dus maak ik trelis voor de klimmers (druiven) zelf maar weer.. 🙂
Leuk

Om ons heen rende iedereen naar binnen, was werd spoedig opgevouwen, zonneschermen vlug opgedraaid.
De kussens van de tuinstoelen snel de garage in, drankjes mee terug naar binnen.
Nadat de lucht langzaam betrok begon het dan toch echt te regenen.
Kees had bedacht dat het juist leuk zou zijn om te bbq-en met dit weer.
Zo zaten wij in de stromende regen, het water kletterde in het wijnvat, heerlijk en gezellig te bbq-en.
Lekker warm, lekker droog, lekker eten! Big smile!
Vandaag

De foto door Kees gemaakt vanmorgen vroeg: een zonnige dag in het verschiet!
Vandaag gingen we op zoek naar een fauteuil voor in de woonkamer, waar we nog niet helemaal voor geslaagd zijn.
We keken ook naar een lounge-set voor onder de overkapping, ook daar zijn we nog niet echt voor geslaagd.
Natuurlijk was er alle tijd om heerlijk in het koele water van het bad te plonzen.
Tuinnieuws



De planten in de hangbakken kregen zaterdag gelijk een goede plaats.
De rest planten/struiken moest geduldig wachten tot vandaag: gelijkde bodem verbetert op de plekken waar dat nodig was.
Tussen het zwembad en de overkapping staan een Japanse Esdoorn en een Oleander.
In het stukje tussen het zwembad en het zonneterras staat de Hibiscus en daar heeft Kees vandaag nog een pruimenboom bij gekocht.
In de hoek bij het zwembad tegen de schutting staan een mannetjes-kiwi en een vrouwtjes-kiwi.
Bij de Pergola staan 3 verschillende soorten druiven: Vitis met blauwe druiven; Vitis met rode druiven; Vitis met groene druiven.
De Echinacea heeft een plekje bij alle andere leuke plantjes gekregen in de border naast het zonneterras.
Kadootje

Onze verjaardagen nog niet gevierd (gaan we nog wel doen hoor), maakte dat we nog een kadootje van mijn schoonouders tegoed hadden.
Vandaag kwamen zij naar hier en gingen we naar AVRI. Heerlijk allerlei moois aangeschaft voor de tuin.
Bloeiend, geurend, kleurig en vooral gekozen voor mooi… is het nog gezelliger geworden in onze tuin.













