Week 2 zomervakantie 2015

Londen.
Wat een geweldige 4 dagen hebben we gehad.
Dag 1
WP_20150728_08_11_31_Pro WP_20150729_12_21_04_Pro
We vertrokken vanaf Eindhoven met het vliegtuig. De hele dag wat bewolkt en grijs weer, wat een prachtig uitzicht zodra we boven de wolken kwamen met al die zon die nog zo vrolijk scheen! De kinderen vlogen beide voor het eerst en genoten van elke kilometer. We vlogen ’s morgens om 8.00 uur. Waren netjes op tijd op het vliegveld. De vlucht duurde 45 minuten. Het duurde in Engeland wel even voor we door de douane waren, daar was het erg druk. In de trein naar het centrum van Londen hadden we een flinke vertraging. Er was een storing op het station en we hebben een uur stil gestaan. Toen terug naar het vorige station en naar een ander spoor gezet. Daarna ging het snel en konden we overstappen op de metro die ons naar het hotel bracht. We lieten er de bagage achter en gingen met een echte dubbeldekker naar het Science Museum. Een geweldige rit, een fantastisch en groot museum. Terug met de metro die sneller vertrok en we haalden in de supermarkt wat avondeten. Daarna gingen Tim, Evaline en ik lekker uitgebreid in bad.

Dag 2.
WP_20150729_13_36_37_Pro WP_20150729_13_45_52_Pro WP_20150729_19_24_15_Pro
We gingen bij de VVV in het centrum de kaartjes voor de hop-on hop-off bus halen en verlengen van 24 naar 48 uur. Ook hebben we hier de kaartjes voor de London Eye gekocht.
De rode route hebben we gereden. Oordopjes met daarop in het Engels wat er te zien is onderweg: geweldig. Veel heb ik vertaald voor Evaline, zij maakte onderweg wat foto’s.
Een rondvaart over de Theems was heerlijk koel. En bij de kade aten we de echte engelse Fish and Chips: heel erg lekker!

Dag 3.
WP_20150729_20_24_14_Pro WP_20150730_11_11_54_Pro WP_20150730_19_36_32_Pro
WP_20150730_19_38_12_Pro
Deze nacht sliepen we allemaal beter en genoten we alweer van het uitgebreide Europese ontbijtbuffet met zoveel lekkers dat je niet in een keer alles proeven kon! Verschillende soorten brood, beleg, fruit, zuivel.
Met de metro gingen we op zoek naar Harry Potter. Bij de bustour van dag 1 hadden we de eerste filmlocatie al gezien. Nu reden we naar het station bij Westminster. De plek waar hij door de muur verdwijnt naar perron 9 3/4. Haha, daar was het druk, niet te geloven.
Bij st Pauls Catherdaal hebben we even heerlijk rond gewandeld. Daarna reden we met de hop-on hop-off bus naar Sea Life. Een beetje eind van de middag was het al en enorm rustig. Zo hadden we alle tijd en ruimte om rustig alle vissen in de aquaria te bekijken: echt geweldig leuk. Daarna naar de London Eye. Wat een spektakel. We stonden maar 15 minuten in de rij en hadden een prachtig zonnetje. We konden erg ver kijken en maakten heel veel foto’s.
Met een dubbeldekkerbus reden we naar Trafalcar Square waar we voor het avondeten naar Pret-a-Marcher gingen. Daar hadden we al 3x heerlijk geluncht. Super lekker eten daar, mmm.
In het hotel sloten we de avond weer heerlijk af met een lekker bad. Dat hebben we hier thuis niet en missen we nu en dan best wel!

Dag 4.
WP_20150731_11_54_08_Pro WP_20150731_19_39_06_Pro WP_20150731_19_49_20_Pro
We gingen met de metro naar Picadilly Circus. Een prachtige markt vol geweldig mooie kunst en zelf gemaakte dingen. Evaline kocht er oorbellen en Tim een kompas/zonnewijzer. VOor thuis kozen Tim en Evaline een fijne Hoody, ik kocht een vest. Maar had ook heel erg nieuwe schoenen nodig, de mijne waren zo versleten dat ik door de zool gegaan was, oeps. De lunch was voor Evaline van poffertjes met aardbei en stroop in een puntzakje: wel grappig hoor!
Toen was het alweer hoog tijd om de koffers in het hotel op de halen en naar het vliegveld te vertrekken.
Ach en maar 1,5 uur te laat vertrok het vliegtuig eindelijk. We aten bij een snackbar in Oosterhout ons avondeten, rond 22.00 uur.

Thuis was alles zo goed verzorgd, met veel lieve dank aan onze geweldige buren.